maandag 13 juli 2015

Patrick

Patrick

We liggen niet ver van elkaar voor anker in de baai van Saint-Pierre, Martinique. In de wasserette kwamen we elkaar tegen en al gauw is de link gelegd, zeilers verhalen, deze keer kreeg ik een stroom van hallucinante verhalen te horen.
Hij vaart momenteel met een 'jachtje' van minder dan 8 meter, zonder motor. Zijn maandelijks budget is €300. De laatste grote trip was van Panama naar Sint Maarten. Ik dacht dit eerst niet goed verstaan te hebben, dit is tegen de passaat en caribbean current in. Duizendhonderd mijl opkruisen '!), maar er wel een maand  over doen.
Outlaw, belezen, interesse voor de wereld, manusje van alles, kok, geologie, duidende geschiedenis, schrijver... Iedere keer krijg ik een overdosis aan feiten, verhalen en complotten te horen. Ik zeil al te lang alleen et ca me fait chier, bedenkt hij mijmerend. Het spijtige is zijn low budget, dat minderde toch zijn bewegingsvrijheid...

Interesse naar deze man? Lees dan eens zijn prachtig plastisch geïllustreerd boek:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten